Sponsoring

Onze school ziet de mogelijkheden van sponsoring als een mooie kans. Daarom is in 2012 de werkgroep sponsoring opgericht. Deze werkgroep heeft de taak opgepakt aan sponsoring een gezicht te geven door de visie, vorm, toegevoegde waarde en de organisatie beleidsmatig uit te werken. Het resultaat is een speciale folder waarin u kunt lezen hoe een en ander is uitgewerkt. We hopen natuurlijk van harte dat we uw interesse gewekt hebben!

Sponsor folder

​​Schoolplein

In het voorjaar van 2015 is het kleuterplein vernieuwd. O.a. door een gift van Het Fonds Schiedam Vlaardingen e.o. is het mogelijk gemaakt nieuwe toestellen aan te schaffen.

Schoolfotografie

Ons vaste fotobureau is Jensen & De Ruijter uit Pijnacker. We zijn blij met de heldere foto's, vrolijke koppies en scherpe afdrukkwaliteit. Jensen & De Ruijter sponsort ons door een deel van de verkoopopbrengst met ons te delen.

www.schoolfotojr.nl/

Logopedie

Wanneer uzelf, of uw kind, problemen heeft op het gebied van de spraak, de taal, de stem of slikken staan wij voor u klaar om u te helpen.De praktijk is lid van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). Gaby Cassa werkt op elke maandag en donderdag op school. Voor veel ouders werkt dit prettig. Als ouder staat het u vrij welke logopedist u kiest.

www.spreek.nu/

Boekhandel

Boekhandel Post Scriptum, Hof van Spaland 31 te Schiedam is al jaren ons contact voor onze schoolbibliotheek en de jaarlijkse boekenmarkt bij ons op school. Van een deel van de opbrengst van de boekenmarkt schaffen we nieuwe boeken aan.

Sponsoring 2012 2013

Theater

Op vrijdag 31 mei 2013 heeft de werkgroep sponsoring aandacht besteed aan de opening van ons theater. Op initiatief van Hans Peitsman en Norman van der Windt zijn er verschillende zaken gerealiseerd. We beschikken nu over complete luidsprekerdekking in het plafond van de school, dit systeem is uitgebreid. Dit maakt het mogelijk in de hele school verstaanbaar te zijn en muziek te laten horen. Hiervoor is een extra versterker geplaatst. Ook zijn er echte theatergordijnen opgehangen, hierdoor is de sfeer verhoogd, kijken de kinderen in de zomer minder tegen de zon in en is de ruimte af te sluiten. De audio-installatie is uitgebreid met een moderne cd/mp3-speler. De podiumdelen zijn waar nodig gerepareerd en met speciale klemmen nu veiliger te koppelen. Tenslotte is de bediening van de podiumverlichting aangepast en nu makkelijker in gebruik. Als school zijn we erg blij met deze sponsoractie. Ons theater is het hart van de school en nu breed inzetbaar voor open podium, presentaties, feest en verdriet. We zijn de sponsoren die dit mogelijk hebben gemaakt bijzonder dankbaar!

• De Witte Garantiemakelaars
  • Nederlandse Zouthandel BV
  • Familietheater Flamingo
  • Apeldoorn Management BV
  • Peitsman Licht en Geluid BV

Techniek

In het voorjaar van 2013 heeft Carrera Recruitment BV technisch ontwikkelingsmateriaal gesponsord voor onze jongste leerlingen. Zie voor meer informatie het tabblad Techniek (onder sponsoring).

Grafische Vormgeving

In het het najaar van 2013 heeft de werkgroep Sponsoring in samenwerking met Lonneke de Bruijn van Apollo Grafische Vormgeving een mooie folder ontwikkeld die ten doel heeft de visie van de school te verbinden aan sponsoren. Deze folder is door Apollo Grafische Vormgeving gesponsord. www.apollografisch.nl

Sponsorloop

2015

Dit schooljaar hebben een sponsorloop gehouden op 22 april. De opbrengst van deze dag is €7280,81! Hiervan gaat €5500,- naar het goede doel, de Roparun. De rest van het bedrag is voor de school.

2014

Op de dag van de Koningsspelen heeft de Hoeksteen de jaarlijkse sponsorloop georganiseerd. Voor het goede doel, Het Liliane Fonds, werd een bedrag van ruim  € 3.500,- opgehaald.

Op 3 oktober bestond SIKO 125 jaar. Het bestuur heeft de scholen verzocht ook op die dag gezamenlijk een sponsorloop te organiseren voor 'Make a wish'. De leerkrachten en de kinderen hebben dit initiatief goed opgepakt. Opbrengst: € 6.578,84.

2013

Basisschool De Hoeksteen uit Vlaardingen heeft op vrijdag 14 juni jl. een sponsorloop georganiseerd waar alle kinderen van de school aan mee deden. Het geld dat hiermee werd opgehaald komt ten goede aan kinderen uit Vlaardingen die heel graag willen sporten of een vorm van cultuur willen beoefenen, maar de ouders dit niet kunnen betalen.

Daarom heeft De Hoeksteen besloten een bedrag van € 3.800,- te doneren aan het Jeugdsportfonds en Jeugdcultuurfonds Zuid-Holland. Doelstelling van de fondsen is jongeren die door de financiële situatie van de ouders dreigen uitgesloten te worden van sportbeoefening of cultuurbeoefening een financiële bijdrage te geven. Wilt u meer informatie over de fondsen, kijk eens op www.jeugdsportfonds.nl en www.jeugdcultuurfonds.nl of neem contact op via 0174-244940. Het bestuur van het Jeugdsportfonds en Jeugdcultuurfonds Zuid-Holland wil graag alle kinderen van De Hoeksteen bedanken voor hun inzet!

Techniek

Is techniek ook uw passie?

Om de leerlingen enthousiast te maken voor techniek, worden er 4 techniekweken per schooljaar georganiseerd. Binnenkort zal er weer een techniekweek plaatsvinden. Met medewerking van vak-studenten wordt er op een leuke en leerzame manier les gegeven op dit gebied. Om deze week nog meer inhoud te geven, zou de school graag een techniektoren aanschaffen. Deze zijn echter vrij prijzig. De sponsorcommissie heeft aangeboden om te onderzoeken of er enthousiaste sponsors te vinden zijn binnen en buiten de school voor financiële ondersteuning van dit project. Mocht u interesse hebben om deel te nemen aan volledige of gedeeltelijke sponsoring, neemt u dan contact op met de sponsorcommissie. Ook voor andere suggesties bent u van harte welkom! Voor meer informatie over de techniektorens verwijzen wij u graag naar de site Techniektorens.nl.

Namens de sponsorcommissie Marc de Lange, Daniëlle Keeman en Marit Bijl.